Kody usterek silnika:
11 – pedał gazu
12- zestyk biegu jałowego
13- sygnał tachografu
14- brak sterowania przekaźnika K4
15- błąd połączenia
21-usterka wewnętrzna kasety silnika
22-błąd oprogramowania kasety silnika
23-czujnik temperatury płynu
24-czujnik temperatury w kolektorze dolotowym
25-czujnik ciśnienia doładowania turbiny w kolektorze dolotowym
26-czujnik położenia wałka rozrządu
27- czujnik położenia koła zamachowego
31-pompowtrysk 1 {lub brak kompresji}
32-pompowtrysk 2 {lub brak kompresji}
33-pompowtrysk 3 {lub brak kompresji}
34-pompowtrysk 4 {lub brak kompresji}
35-pompowtrysk 5 {lub brak kompresji}
36-pompowtrysk 6 {lub brak kompresji}
Kody informacyjne
kody informacyjne służą do sprawdzania sygnałów wejściowych do kasety silnika np.
po wciśnięciu hamulca i przycisku diagnostycznego powinno wygenerować kody 42 43.
41- brak wciśnięcia pedału hamulca {test działania układu hamulcowego}\
42- wciśnięty pedał hamulca {czujnik ciśnienia przy zbiornikach powietrza}
43- wciśnięty pedał hamulca {czujnik nad pedałem}
44-wciśnięty pedał gazu
45-wciśnięty pedał sprzęgła {nad pedałem}
46-sygnał hamulca postojowego lub czujnika luzu położenia neutralnego w skrzyni biegów automatycznej
51- tempomat “ON”
52- tempomat “SET”
53 tempomat “RESUME”
61-sygnał z górskiego hamulca {ABS}
62-komunikacja ze skrzynią automatyczną
63-kaseta silnika w trybie programowania
Opis napięć pedału gazu:
-pin 3 i 8 zestyk 0V w położeniu jałowym pedału gazu
-pin 2 i 8 potencjometr pedału gazu w położeniu jałowym 0.45 -0.55V
-pin 3 i 8 zestyk 24v przy wciśniętym pedale gazu
-zakres przełączania biegu jałowego zestyku 3 i 8 to 0 – 24V to 0.65-0.95V dla zestyku 2 i 8
-zakres pracy potencjometru zestyku 2 i 8 to 0.4-0.6V min do 2.9-3.3V max